Editorial Policies

Fokus dan Skop

Jurnal AL-ISRA adalah media publikasi ilmiah hasil dari peningkatan mutu pembelajaran mata pelajaran Pendidikan Agama Islam yang  inovatif dan kreatif berbasis penelitian dan tindakan kelas (class action research) yang dilakukan oleh guru, kepala sekolah/madrasah, dan pengawas di semua tingkatan sekolah.

Jurnal AL-ISRA  adalah komitmen Musyawarah Guru Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam Sekolah Menengah Pertama (MGMP PAI SMP) untuk guru pendidikan agama islam, kepala sekolah/madrasah, dan pengawas di semua tingkatan sekolah dalam pengembangan keprofesian berkelanjutan dibidang publikasi ilmiah.

Focus and Scope

The AL-ISRA Journal is a scientific publication media that results from improving the quality of learning for Islamic Religious Education subjects that are innovative and creative based on research and class action research conducted by teachers, principals/madrasahs, and supervisors at all school levels.

The AL-ISRA Journal is a commitment of the Junior High School Islamic Education Subject Teachers' Meeting (MGMP PAI SMP) for Islamic religious education teachers, school/madrasah principals, and supervisors at all school levels in sustainable professional development in the field of scientific publications.

Proses Review

Seluruh artikel yang masuk akan dilakukan review minimal dua orang reviewer, dan hasil review akan dipublikasikan setelah mendapat persetujuan dari dewan penyunting.

Untuk scanning plagiarism, Al-Isra menggunakan media Google Scholar untuk melacak tingkat plagiarisme naskah.

Peer Review Process

The entire article will be reviewed at least by two reviewers, and the results will be published after getting approval from editors.

For Scanning plagiarism, Al-Isra will use Google Scholar to track the plagiarism level of the text entirely.

Frekuwensi Terbitan

Terbit dua kali setahun yaitu Akhir Semester Ganjil dan Akhir Semester Genap

Publication Frequency

Published twice in a year (biannually) at the end of odd and even semesters

Kebijakan Akses Terbuka

Semua artikel yang dipublikasikan dapat diakses secara umum melalui online dan bersifat bebas download.

Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Open Access Policy

All of the articles in the journal are publicly accessed for everyone via online and it is free to download.

Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Penulis Bebas Biaya

Para penulis tidak diwajibkan membayar, baik untuk submit, pengolahan, atau publikasi artikel. (Author Free Charge)

Author Free Charge

There is no charge for authors, either for submitting or editing or publishing the article.